"Stripoteka" br. 972; Marketprint, Novi Sad 2002.
Kriminalci smišljaju svakojake načine da obavljaju svoje rabote i na taj način steknu bogatstvo. Policija, s svoje strane, u ime društvene i državne dobrobiti pokušava da spreči pljačke, krijumčarenja droge, ubistva. Stalnom ratu ove dve sile prisustvuju i predstavnici tzv "sedme sile" to jest štampe i ostalih medija javnog informisanja. Ponekad se desi da nepoznati doušnik obavesti novinare o nekoj sumnjivoj aktivnosti što bitno poveća tiraž novina i dovede u žižu pažnje javnosti hrabre policajce. Ponekad ti hrabri policajci i nisu toliko pošteni koliko se čini - ali, novinari jesu pa, posle velike borbe, svi nevaljalci bivaju raskrinkani a "pravda trijumfuje". Elem, kad su vrli, hrabri i bistri novinari gospođica Taksi i njen šef Nelson Tiljo iz Kontrol-presa, onda je sve jasno - čitaoci priča u slikama moći će da uživaju u još jednoj avanturi serijala "Taksi" koju piše i crta Alfonso Font, odvašnjoj publici znan po mnoštvu stripova objavljivanih proteklih decenija. Svi ti radovi odlikovali su se solidnom pričom i uglavnom nisu prevazilazili taj nivo, mada, istini za volju, nisu bili ni izuzetno slabi. Crtež je, pak, uvek bio stadardan, funkcionalan i prepoznatljiv po blagoj karikaturalnosti fizionomija i dobro odrađenim enterijerima i eksterijerima. Font (1946, Barselona), jedan je od najpopularnijih strip autora Španije u 1980-tima, što je zaslužio nekolikim serijalima kakvi su naučno fantastički "Priče o nesavršenoj budućnosti", "Klark&Kjubrik", "Zarobljenik zvezda". Tamo gde je autor uplitao humor i akciju rezultati su bili bolji nego u ozbiljnim stripovima u koje spada "Taksi" kome definitivno nedostaje iskorak iz klasične krimi šeme koji će ga učiniti "pamtljivim". Epizodu "Đavolja jama" koju donosi avgustovska "Stripoteka", završena je 1990.g. pa je možemo tretirati kao dobrodošlo upoznavanje sa Fontovim radom u prošloj deceniji obzirom da su "Strip art" i "Stripoteka" revnosno pratili njegove stripove iz 1980-tih. I drugi strip revije, "Povratak u prošlost" iz serijala "Skitnica Robni" Juana Boixa, pripada istoriji jer je nacrtan 1977.g. što je rezultiralo razbarušenijim tablama u kojima crteži, često likovno vrlo ambiciozni, beže iz okvira, prepliću se i poklapaju. Vizuelna atraktivnost takvog grafizma, potkrepljena kjaroskuro podelom crnih i belih površina, prati pomalo hipi priču o bekstvu od društvenih konvencija i hipokrizije u slobodu koja se plaća siromaštvom. Standardna trojka "Redov Bili ", "Džoe Bar tim" i "Hogar Strašni", svako sa svojim mukama, privode kraju ovomesečnu "Stripoteku". Dok Bilijev četni kuvar u depresiji traži pomoć od vojnog sveštenika a ovaj mu daje da pročita jednu dobru knjigu - kuvar a motorista Džo pokušava da impresionira saputnicu savetujući je da ga lupne po kacigi kad se uplaši od lude vožnje, što ova ne čini pa on koči tik pred preprekom uz prekor da ona želi da izginu, Hogar dobija izveštaj od stručnjaka za uništavanje gamadi po kome je dobra vest da u kući nema mrava ali ima poprilično gadnih zmajeva a jedan upravo izviruje iz podruma. Za to vreme njegova ćerka je ponovo u dilemi da li da se uda ili postane žena-ratnik na šta će je njena majka "posavetovati" naredbom: "Za početak, postavi sto za ručak." Što će reći, svako ima svoju muku koja mu je najteža.
0 komentara:
Постави коментар