Ako je pojava prvog broja novog strip
magazina „Bumerang“ bila prijatno iznenađenje, pojava drugog broja je
dvostruko prijatnije iznenađenje. U vremenima kada svaka dobra ideja ima
najviše šansi da propadnje, izlazak prvog „Bumeranga“,
u izdanju malo poznatog „Grafoprodukta“
iz Subotice, i posvećenog u
potpunosti domaćem stripu mlađih autora, mogao se smatrati entuzijastičkim
potezom visokog rizika (bez obzira na nesporni kulturološki značaj ove
publikacije koja se pojavljuje posle mnogo sušnih godina i to, ni manje ni više
nego, na kioscima!). Stoga je sveska sa brojem 2 na koricama, nadamo se, znak
da će projekat opstati, makar i ne izlazio u najavljenom mesečnom ritmu (ovu
neredovnsot lako će mu oprostiti svi stripoljupci).
„Bumerang 2“ već se na prvi pogled razlikuje od prvenca. Naime,
format magazina je povećan na, za strip uobičajene, A4 dimenzije. Sadržaj
takođe nudi nove promene: dok u „jedinici“ nalazimo priče u rasponu od
akcionih, preko metafizičkih do humorističkih, rađene manirom kako tzv
„glavnotokovskog“ tako i „alternativnog“ stripa, novi broj je u potpunosti
„glavnotokovski“, što ni u kom slučaju nije mana, mada je početna „šarolikost“
možda zanimljivija kao koncept.
Broj otvara prvi deo
nove epizode serijala „Cat Clow“ Baneta
Kerca, najpopularnijeg domaćeg strip autora 80-tih, koji se vraća pred
ovdašnju publiku posle decenije odsustva. Kerac
je heroj (tako piše na zidu nacrtanom na naslovnoj strani „Bumeranga 2“) akcionih stripova iz „zlatnih godina domaćeg stripa“, koga su
krizne 90-te oterale u pečalbu, mada je on i ranije radio za inostranstvo.
Ponovni susret sa super mačkom u mrežastim čarapama potvrđuje sve već znane nam
kvalitete (realistički crtež, jasnu akcionu priču, vrcave dijaloge) a intervju
sa Kercem donosi informacije o radu
jednog od retkih strip profesionalaca sa ovih prostora, koji nema iluzije i ne
mistifikuje ni svoj rad ni medij u kom deluje, već nonšalantno samerava „stanje
stvari“.
Drugi serijal započet u
novom „Bumerangu“ je „Max Debris“ crtača Toni Radeva i scenarista Marka
Stojanovića i Đorđa Milosavljevića. Reč je o krimi-humorističkoj priči
crtanoj karikaturalističkim manirom belgijsko-francuske škole.
U nastavku broja
nalazimo zafrkanstsku priču o lokalnim naravima, pod naslovom „Tu-tum“ Darka Atanasijevića, te western
„Budala i zakon“ Zorana Stoiljkovića
Kize, nedorečenog scenarija i crteža. Uz strip gegove Simona Vučkovića i Zoltana
Nađđerđa, kao uvod i finale, zatvara se ovaj broj „Bumeranga“.
Čitaoci zainteresovani za razrešenje serijala koje su
počeli da prate odnosno oni voljni da saznaju šta se to dešava sa domaćim
stripom, svakako će nestrpljivo očekivati novi „Bumerang“ jer bez ovakvih izdanja strip scena jedne sredine sporo
se i teško razvija.
(2000)
0 komentara:
Постави коментар