U FOKUSU
Đurić se
predstavlja kao autor širokog spektra interesovanja, od
alegorijsko-fantastičkih („Put“),
preko istorijskih („Komunista“) do
savremenih. Mada nije sklon klasičnim stripovskim avanturističko-akcijskim kanonima
autor ne beži od njih (album „Begunac“).
Đurić ipak radije traži i pronalazi drugačije vizure i doživljaje koji se,
na prvi pogled, ne bi mogli smatrati preterano „stripovskim“. Ovakav način posmatranja i formulisanja „strip stvarnosti“ nudi brojne izazove
ali pred autore postavlja i ozbiljne zahteve na koje ne postoje šablonski
odgovori, što je, konačno, i razlika između umetnički ambicioznih dela i
rutinskih, korporacijskih strip proizvoda namenjenih za jednokratno, instant
konzumiranje koje rezultira lakim i ugodnim trošenjem vremena bez potrebe za
dubljim intelektualnim angažmanom od strane potrošača.
REČ KRITIKE
„Poslednja stanica“ je priča o bračnom
paru naših savremenika, Draganu i
Elizabeti, penzionerima koji svoje dane provode u pograničnom vojvođanskom
selu. Starost se lako uklapa u pitomost i tromost ravnice, dobrosusedske odnose
i život „danas za danas“. Naravno,
kako ništa nije niti može biti idealno, tako i bračni par ima svoju veliku ranu
– snaju i unuka iz inostranstva koji ih preziru i sina koji se, konačno,
stavlja na tu stranu, ostavljajući svoje roditelje bez utehe i uživanja u
druženju sa unukom. Kao svojevrsna, nenadana, kompenzacija za taj gubitak
pojavljuje se dečak Hamid, ilegalni
izbeglica iz Avganistana, koga bračni
par pronalazi, izgladnelog, u šupi a potom čuva do rešenja državnih organa o zbrinjavanju-slanju
dečaka u izbeglički logor. U tom trenutku nerealizovana ljubav prema unuku
usmerava se na nemoćnog izbeglicu darujući starcima novi životni elan. Kroz
druženje sa dečakom kao da im se vraća barem deo mladosti, interesovanja i
snova. No, posle nagrade, dolazi kazna, ona blaža u vidu otpora sela prema
promenama a potom i ona konačna – smrt starca. Odlazak dečaka u izbeglički
logor traži od starice da se otrgne iz pasivnosti i krene u borbu za ostvarenje
svojih želja, za spasenje dečaka. Klasična (složena) porodična priča, bogata
emocijama ali i insistiranjem na svakodnevici nije tipično stripovsko štivo ali
je scenarista Đurić uspeo da je, bez
većih kolebanja, ispriča efektno i uverljivo, bez pompeznih, celomudrenih
dijaloga i zaključaka. Maldonadov
crtež jasan je, varljivo jednostavan i adekvatno nadograđuje tekstualni segment.
U konačnom sagledavanju, „Poslednja stanica“ se otkriva kao
netipičan strip koji pleni i nagrađuje pažnju koju će mu znatiželjni ljubitelji
priča u slikama svakako pokloniti.
(„Dnevnik“,
2014.)
0 komentara:
Постави коментар