2013: ŽIVOT PRIČA U SLIKAMA – Strip u 2013.

Iscurela 2013.g. bila je prema stripu, kao i prema svima ovde i sada, varljiva i prevrtljiva – mnogo je više obećavala nego što je donela. Ipak, kada se baci pogled unazad, ne može se reći da je, sve u svemu, ukupni rezultat loš. Objavljeno je dosta strip albuma, mladi izdavači su se kako-tako održali hvatajući korak sa onima već „proverenim“, strip periodike je bilo tu-i-tamo, baš kao i manifestacija. Dakle, strip je opstao mada je mogao da uznapreduje i više... Pa, možda će dogodine.
            Slede podsećanja na izdanja iz 2013.g. koja ne treba zaboraviti niti zaobići. Naravno ovo je lični odabir pa otuda svakako nepotpun ali dobronameran.

DOMAĆI AUTORI

            „Ljubazni leševi – definitivno izdanje“ Penevski/Stevanović (Komiko) – nova (konačna?) doza groteske i kalambura u delu koje postaje kultno,
„Moderna mitologija rađa svakakva čudovišta“ Tihomir Čelanović (System Comics) – razbarušene, infantilne pričice sa ironijskim odmakom, iscrtane precizno i razigrano,
            „Detektiv Lakonogić“ Masli (Rosencrantz) – karikaturalno-humorističko-kriminalistički strip na tragu najbolje tradicije klasične francusko-belgijske škole, koji nas ujedno podseća na pomalo skrajnutog autora,

           „Poslednja stanica“ Predrag Đurić/Francisko Maldonado (Rosencrantz) – pokušaj da se aktuelna priča u kojoj se insistira na svakodnevici, bez akcionih vratolomija, pretoči u strip,
„Žig petokrake“ Srboljub Nikić (Gradac, Raška) – „grafički roman“ u ključu alternativno-autorskog stripa bizarne priče,
            „Dikan“ Lazo Sredanović (Everest media/Udruženje stripskih umetnika Srbije) – klasik domaćeg stripa konačno u reprezentativnom izdanju; podsećanje na mladost i strip koji je i dalje u stanju da nasmeje i razgali čitaoca,
            „Kobra – integral 1“ Kerac/Obradović (Darkwood) – akcioni heroj iz 1980-tih se vratio da dokaže da je živ i zdrav i opasan!
            Pored navedenih albuma valja pomenuti periodično izdanje „Zlatno doba“ koje postaje antologija domaćeg stripa objavljivanog pre i posle II svetsko rata, kao i dva knjiška izdanja:
            „Digitalni strip“ Branislav Miltojević (Komiko) seriozno promišlja interakcije stripa i kompjutera odnosno interneta,
            „Andrija Maurović“, časopis Gradac 185-6-7 posvećen je strip klasiku koji i dalje uzbuđuje i fascinira ljubitelje priča u slikama.
            „Knjiga da pukneš od monstruma – duhovita zbirka strašnih viceva“ Penevski/Bob Živković (Kreativni centar) – spojene u knjigu pojedinačne ilustracije postaju deo stripa o smešno-strašnim bićima.



PREVEDENI STRIPOVI

„Omnibus“ Danijel Žeželj (Komiko) – iako je nominalno sada autor iz druge zemlje, Žeželj je bitan deo strip istorije ovih prostora iz vremena kada se strip uzdizao do svetskih visina; „Omnibus“ sabira stripove neponovljive atmosfere i vizuelne snage, istovremeno robusne i delikatne,
            „Mali Nemo u zemlji snova“ Vinzor Mekej (Makondo) – genijalno delo koje zadivljuje lepršavošću i razigranošću mašte i crteža,


           „Long Džon Silver“ Dorison/Lofrej (Darkwood) – čistokrvna avantura o piratima kojoj se ne može odoleti,
            „Istinita priča o neznanom junaku/Šarloova klackalica“ (Komiko) i „Bio je to rovovski rat“ Tardija (Phoenix Press) – sjajni Tardi je sposoban da se jednako snažno i ubedljivo kreće kroz svetova fantastike i ratne zbilje,
            „Priče tajanstva i mašte“ Dino Batalja (Makondo) – spoj klasične horor proze i tanane Bataljine linije ostavlja baz daha,
            „Ibiskus“ Rabote (Besna kobila) – na temeljima istoimenog romana Alekseja Tolstoja Rabote gradi strip epopeju vanredne likovnosti,
„Vestern“ Rosinski/Van Hame (Darkwood) – priča o jednorukom heroju čija se potraga za istinom tragično okončava dokazuje da vestern strip nije zastareo i istrošen ako se njime bave ozbiljni autori.

            (2013)
             

0 komentara:

Постави коментар

top